pátek 15. července 2016

My máme rádi víno...

Ahojte!

Včera jsem se s rodiči vrátila z dovolené. Jak nadpis napovídá, byli jsme v kraji víně zaslíbeném... Ano, na jižní Moravě. A ráda bych Vám povykládala o tom, jak jsem se měla,
či co jsem zažila.

Naše cesta započala v neděli, kdy okolo deváté auto vyjelo směr Dolní Věstonice. Cesta trvala okolo tří hodin a neuvěříte - já, závislá na hudbě - jsem nechala sluchátka doma. No, aspoň jsem dočetla Harryho Pottera a Tajemnou komnatu (film jsem shlédla x-krát, tak jsem si řekla, že je načase
to i přečíst :D).
Rodiče mají přátelé, kteří vlastní karavan přímo na břehu dolní vodní nádrže Nové Mlýny. Takže tam jsem zakotvili na 5 dní.



Po zbytek neděle a celé pondělí, jsme neopustili okolí karavanu a vody kvůli horku. Vážně mohu říci, že prostředí je tam úžasné. Nové Mlýny - dolní je největší ze tří tamních vodních nádrží.
Během těchto dvou dnů jsme plavali, jezdili loďkou po nádrži a opalovali se. Nic víc. Prostě relax.

V úterý se konečně výletovalo! Zamířili jsme na zámek Lednice. Samozřejmostí byla prohlídka. Průvodkyně byla mladá a vtipná slečna. Takže palec nahoru. Překvapením bylo, že se v celém areálu natáčel film s Jeanem Reno. Ne, bohužel jsem ho neviděla. Po prohlídce následoval oběd, kde jsem A. psala pohled, co vše nás ještě čeká.




Po obědě se chtěla mamka podívat na výstavu soch z mořského písku - tak ty mě uchvátily.
(Bylo jich tam asi 14, tady máte dvě.)



Ten den jsme ještě stihli Valtice. Na náměstíčku je nádherný kostel - doporučuji. Později jsme tedy zamířili na zámek. Ovšem ne kvůli prohlídce, ale kvůli výstavě Zlato císařů a králů. Byla
to prostě výstava kopií, ale i originálů korunovačních klenotů, korun a podobně.



(Britská koruna se mi líbila nejvíce)

"Domů" jsme přijeli úplně vyžvýknutí, protože bylo horko a dusno.

Ve středu jsem navštívili Mikulov. Zámek a Svatý Kopeček. My stihli hned první ranní prohlídku, která trvala 90 minut. Opět jsme měli mladou a energickou slečnu. Na zámku, díky druhé světové válce, toho moc nezbylo. Pouze obrazy, což nebylo moc záživné. Ale pozitivum byl druhý nejstarší sud na světě.


Po zámku jsme zavítali do restaurace Galant (? nechci Vám kecat :D, ale myslím, že to byl
i hotel). Lidi, tam jsem měla druhou nejlepší svíčkovou v mém životě.


Po velmi, velmi vydatném obědě jsme šli na Sv. Kopeček. Lehčí výšlap, ale po obědě ne :D. Výhled na celý Mikulov byl nádherný.




No a ve čtvrtek ráno jsme se probrali do deště a rodiče rozhodli, že pojedeme domů.

Až na suchý záchod a (ne)sprchu to bylo fajn.
Jedla jsem jednu z nejlepších točených zmrzlin (pomerančová, Dolní Věstonice, kemp U Vody),
užila si svíčkovou a měla skvělou ledovou kávu (Dolní Věstonice, restaurace U Langerů). Zjišťuji,
že se celkem zaobírám jídlem :D



Nicméně- nejvíce mě uchvátily vinohrady! Byly opravdu všude! Vinaři a Bobule - prostě srdcovka :D




Tak já doufám, že jste to zvládli do konce - to mé vykecávání. Pisněte, jestli už máte dovolenou před/za sebou, kam pojedete/ kde jste byli. Třeba i nějaké rady a tipy :-)

Mějte se krásně,
A



Žádné komentáře:

Okomentovat